Allmänna villkor

Onlinebutiksprodukter från vår webbshop (”Webbshop”) säljs av Pureness AB med organisationsnumret 559212-2948. Vi säljer hälsokost, kosttillskott och superfoods till myndiga privatpersoner i Sverige. Genom att använda och shoppa på Pureness webbshop accepterar du de villkor som beskrivs nedan. Eftersom våra villkor kan komma att uppdateras (till exempel för att återspegla förändringar i teknik, vår affärsmodell, diverse systemfunktioner eller relevanta lagar och myndighetskrav) rekommenderar vi at du kontrollerar denna sida regelbundet för att lägga märke till eventuella ändringar som vi kan ha gjort i våra villkor.

Dessa allmänna villkor gäller tills vidare och Pureness förbehåller sig rätten att ändra dem. Aktuella allmänna villkor publiceras på Pureness hemsida.

Beställning

Produkterna beställs via vår Webbshop som finns på www.pureness.se enligt de särskilda instruktioner som vid var tid framgår av Webbshoppen.

Vid beställningen behöver du ange en e-postadress.

Orderbekräftelse

Alla beställningar bekräftas via e-post till dig med den e-postadress som angetts vid beställning i vår webbshop. Orderbekräftelsen innehåller uppgift om de beställda produkterna (antal och produkt), pris och fraktkostnader.

Leveransvillkor

Vid beställningstillfälle genom Klarna anges standardlevernas som alternativ. Fraktavgiften för denna leverans kommer att visas när du beställer via vår webbshop. När vi har tagit emot din beställning skickas produkterna som du har beställt, förutsatt att de är lagerförda varor, från vår lagerlokal i Finland samma dag (om beställning lades på en arbetsdag). Alla beställningar skickas med PostNord. Vi beräknar 2-5 arbetsdagar för din beställning att anlända till det PostNord serviceställe som du angett vid beställning. När produkterna som har beställts lämnar våra finska lager är det PostNords ansvar att leverera din beställning. Försenade eller skadade beställningar ska därför meddelas till PostNords kundservice via telefon eller e-post inom sju dagar från att paketet skulle ha anlänt eller har anlänt. Kontaktinformation till PostNord finner du på deras hemsida http://www.postnord.se/kundservice. Mer information gällande PostNords villkor finner du här. Vid felaktig beställning vänligen kontakta oss på 08-7430000 eller skicka ett e-mail till info@pureness.se med relevant information såsom ordernummer, varor i din beställning och kontaktinformation så vidarebefordrar vi ditt uppdrag till ansvariga i Finland. Vi anser att det är i ditt intresse att vi inte anonymiserar dina kontaktuppgifter när vi vidarebefordrar ditt ärende till våra lokaler i Finland. Grunden till detta är att dessa kontaktuppgifter är väsentliga för att vi ska kunna assistera dig i ditt ärende. Om du vill veta mer om hur vi behandlar personuppgifter kan du läsa vår integritetspolicy här.

Kostnader

Alla priser inkluderar moms och den använda valutan är svenska kronor. Aktuella priser och kostnader såsom fraktkostnader framgår i vår webbshop.

Betalningsmetoder

Du kan betala i vår onlinebutik med kreditkort (Visa och Mastercard) eller genom internetbank samt med faktura eller delbetalning. Vår samarbetspartner för betalningstjänsten är Klarna Bank AB (”Klarna”) med organisationsnummer 556737-0431 som är en bank som lyder under Finansinspektionens tillsyn.

Betalning med bankapplikationer

Betalningsförmedlaren i Klarna vidarebefordrar din betalning till säljaren. Du har tillgång till betalningsapplikationer hos alla större svenska banker, dvs du kan betala med de vanligaste svenska bankerna såsom Nordea, Handelsbanken, Swedbank, SEB, och Danske Bank. Klarna Bank AB visas på ditt kontoutdrag som betalningsmottagare. Vi vidarebefordrar din betalning till onlinehandlaren.

Kreditkortsbetalningar

Du kan betala online med Visa, AMEX och Mastercard. Onlinebutiken och Klarna har inte tillgång till kortinformation och betalkortsinformationen lagras inte i våra system. Onlinebutiken kan använda internationella Verified by Visa och MasterCard SecureCode autentiseringstjänster för att genomföra betalningen.

Nätbutiken använder betalningsöverföringstjänsten Klarna för kortbetalningar. E-handel fungerar som marknadsförare för produkter och tjänster och som leverantör av produkter till dig. E-handel tar hand om lagliga skyldigheter relaterade till handeln samt andra självbestämda skyldigheter. För betalningskortbetalningar görs en transaktion mellan dig och Klarna. Klarna Bank AB ansvarar för alla kortbetalningsskyldigheter och klagomål som gäller betalning och faktura. Kassan visas som betalningsmottagare på korträkningen och vidarebefordrar de betalkortbetalningar du har betalat direkt till köpmannen.

Klarna Faktura och avbetalning

Vi erbjuder möjligheten att betala med faktura eller avbetalning i samarbete med Klarna. Tjänsten är avgiftsfri, men observera att det kan tillkomma kostnader för den betalmetod du valt. Kontrollera därför den specifika informationen för den valda betalmetoden. Du måste vara minst 18 år för att betala med faktura eller delbetalning. Klarna gör en kreditkontroll på din beställning. För mer information om detta klicka här.

Leveranstid

Vi tar emot beställningar och skickar produkter varje arbetsdag från vårt lager i Finland. Leveranstider som avviker från ovan kommer att meddelas på www.pureness.se eller till dig via e-post eller mobilnummer om du har angett detta.

Frakt och porto

Fraktkostnader inkluderar porto och förpackning för standarleverans. Du kan se fraktkostnader genom att välja betalnings- och leveransmetod för din kundvagn. Vi levererar beställningar genom PostNord. Din beställning kan spåras på PostNords hemsida genom ordernummret som står angivet på den beställningsbekräftelse du fått från oss via e-post.

Ej hämtade paket PostNord serviceställe

Vi levererar alla beställningar per post. Postkontoret kommer att hålla paket i fjorton dagar på det angivna insamlingsstället. Om paketet inte har hämtats inom denna tid kommer det att returneras till avsändaren på deras bekostnad. Läs mer om PostNords villkor för upphämtning vid serviceställe här.

Villkor om ångerrätt

Kunden har en 14-dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Önskar kunden ta i anspråk ångerrätten ska denna returnera och/eller kontakta oss inom 14 dagar från att kunden erhållit varan.
Vänligen ange följande information med din retur:

– ditt kundnummer, namn, adress och telefonnummer
– ditt bankkontonummer
– en kopia av ordern – Pureness AB orderbekräftelse

Efter mottagen retur och efter att återbetalningen har godkänts kommer pengarna att returneras till ditt konto eller så kommer fakturan makuleras om den inte betalats ännu.

Tvister

På dessa allmänna villkor tillämpas svensk lag. Uppkommer tvist ska parterna i första hand försöka lösa denna genom en frivillig överenskommelse. För att få hjälp att lösa tvisten på lokal nivå kan en konsument vända sig till de kommunala konsumentvägledarna. Tvist ska, i avsaknad av överenskommelse, avgöras i allmän domstol. Kunden kan även få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Kontaktuppgifter

Du kan nå oss via följande kontaktsätt:
E-post: info@pureness.se

Post: Pureness AB
Gjörwellsgatan 51,
112 60, Stockholm

Telefon: 0705503552

Behandling av personuppgifter

Pureness AB behandlar all kundinformation (personuppgifter) med fullständigt förtroende. För mer information kring detta hänvisar vi till.

Dessa allmänna villkor gäller tills vidare och Pureness förbehåller sig rätten att ändra dem. Aktuella allmänna villkor publiceras på Pureness hemsida.

Back to top
Vi använder Cookies för att förbättra vår sida och din upplevelse på vår webbshop. Genom att fortsätta surfa på sidan accepterar du våra Cookies villkor. Läs mer om cookies och hur du ställer in dem här.