Vanliga frågor och svar

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta. Om du inte skulle hitta svaret på din fråga här kan du alltid kontakta vår kundtjänst på e-post info@pureness.se

Beställning

Du kan alltid maila in till oss på info@pureness.se
Vi försöker alltid svara så snabbt vi kan under helgfria vardagar.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att lägga till eller byta ut varor i en redan lagd order.

Om du hör av dig till info@pureness.se precis efter beställningen är lagd så kan vi kolla om det går att stoppa din order så du kan lägga om din beställning istället.

Om du inte får rabattkoden att fungera, kontakta oss på info@pureness.se, innan du lägger din order. Rabatter kan inte ges i efterhand.

Observera att rabattkoder inte fungerar på redan nedsatta produkter eller under kampanjer.

Eventuellt ja. Då vi packar alla ordrar så pass snabbt är det viktigt att du mejlar vår kundservice info@pureness.se och meddelar att du vill stoppa din order, ange ordernummer i mailet.

Vi kan inte garantera att vi hinner stoppa din order men vi kommer se över möjligheten ifall du har kontaktat oss om det.

Om din order redan har börjat plockas eller hunnit packas, kan vi tyvärr inte stoppa den eller göra några justeringar.

I samband med beställning skall en orderbekräftelse
skickas ut via mail till dig. Om du inte mottagit en orderbekräftelse kan du maila in till info@pureness.se så hjälper vi dig.

Eventuellt ja. Då vi packar alla ordrar så pass snabbt är det viktigt att du mejlar vår kundservice info@pureness.se och meddelar att du vill byta leveranssätt på din order, ange ordernummer i mailet.

Om din order redan har börjat plockas eller hunnit packas, kan vi tyvärr inte göra några justeringar.

Frakt & Leverans

Vi erbjuder fri frakt på orders över 500kr som skickas inom Sverige.
Om du handlar under 500kr är fraktkostnaden från 39kr beroende på leveransval inom Sverige.

Till utlandet varierar fraktkostnaden, om du lägger det du önskar att beställa i kassan och sedan anger dina uppgifter så får du
upp alla tillgängliga leveransalternativ och eventuell kostnad.

Ja. När din beställning skickas från vårt lager kommer du motta en
leveransbekräftelse. I den finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan ta hjälp av för att spåra din försändelse.
Du kan även klicka på spårningslänken för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig.

Ditt paket ligger hos olika ombud olika länge. Om du skulle missa att hämta ut ditt paket returernas det till oss.
Vi återbetalar dig när vi hanterat ärendet eller försöker kontakta dig om du vill att vi skickar ut det på nytt!

Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning till att din order lämnar vårt lager.
När paketet har lämnat lagret övergår leveransansvaret till PostNord, DHL, Instabox eller Budbee beroende på dittleveransval. Leveranstiden är normalt 1-3dagar, men lokala avvikelser kan förekomma

Vi har flera olika leveranssätt så som Instabox, Budbee, Postnord och DHL.
Du får upp alla alternativ som vi kan erbjuda just din adress om du fyller i dina uppgifter och adress i kassan.

Om ditt paket skadats under leveransen hänvisar vi dig till info@pureness.se. Bifoga bild och ordernummer i mailet.

Prenumeration

En prenumeration låter dig automatiskt få dina favoritprodukter levererade till dig regelbundet, utan att du behöver lägga en
ny beställning varje gång. Du kan välja frekvensen för leveranserna och vi sköter resten!

Du sparar även 15% på varje beställning som skickas via
prenumeration. Du kan läsa mer här: Prenumeration

När du hittar en/flera produkt/er som du vill prenumerera på, välj alternativ för din önskade prenumeration, välj hur ofta du vill ha produkten levererad och slutför köpet som vanligt. Vi levererar sedan produkten till dig med den valda frekvensen.

Du kan alltid enkelt och flexibelt själv redigera din prenumeration under ditt konto, i menyn "Prenumeration". Du kan till exempel redigera leveransfrekvens eller ändra/lägga till/ta bort produkt.

När du skapar en prenumeration hos oss skapas inte ett inlogg automatiskt, om du inte kan hantera din prenumeration behöver du slutföra din kontokonfigurering via denna länk: 
https://www.pureness.se/tools/recurring/get-subscription-access

När det är klart kan du hantera din prenumeration/er.

Du kan flytta fram till utskicket till ett specifikt datum eller avsluta prenumerationen och därefter starta en ny prenumeration när du
önskar.

Vi gör alltid vårt bästa för att säkerställa tillgången på prenumerations produkter. Om produkten som hör till prenumerationen undantagsvis är slut på leveransdagen får du ett meddelande via e-post. Prenumerationen behandlas automatiskt igen när den saknade produkten kommer till vårt lager, varav vi då levererar alla produkter i prenumerationen på en och samma gång.

Om din betalningsmetod ändras eller upphör att gälla, vänligen uppdatera din betalningsinformation i ditt konto för att undvika avbrott i din prenumeration.

Return & Reklamation

Om du vill göra en retur skall du kontakta oss på info@pureness.se
med ordernummer samt vilka produkter du vill returnera. Vi kommer därefter skapa en retursedel och skicka till dig.

Du behöver inte betala din retur, det står vi för.

Du som kund har en 14-dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka.
Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.

Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten.
Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss.

Ångerrätten gäller inte om du har brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten.
Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss.

Vid en retur eller reklammation återbetalar vi dig när vi hanterat ärendet. Det brukar ta 1-2 veckor.
Om du vill snabba på processen kan du skicka kvittot du mottagit hos ombudet du returnerade ditt paket hos till info@pureness.se

Kontakta vår kundsupport på mail info@pureness.se för att göra din
reklamation. Vi behöver följande uppgifter från dig för att kunna hantera din förfrågan:
* Ordernummer (finns på orderbekfräftelsen)
* Ditt fullständiga namn
* Namn och antal på de produkter som skall reklameras.
* Anledning till reklamation.

Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning. Pureness har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig.